KeKAwaN

THIS ENTRY IS MINE!!!

14.1.12

Merajuk la pulok

Salam..

senyummmmmm....
muahahahahaha pasal arini ai x yah keje..
besday Yang Dipertuan Besar N9... kalo idok ai kna la ngadap pc opis ajer...
buhsan!!! ari nan indah nih... 
amik kesempatan ler mengemas dan membasuh.... ngeh ngeh ngeh
ade 3 bakul tuh nak tggu di ampai...

manja plak kulu kilir ikut mummy... aduyai...
den nak masak ha... xdapek la gamak eh...
cadang eh nak bikin nasi lemak.. nasi da den tanak...
sambal xdan nak buek....
manja takut na den ilang agk eh...

da den mandikan dio.. eh melalak deh.. nak main bodak...
bodak kocik tu dari manja lahir wooooo den boli..
sbb den jenis x makaikan manja bodak... xbape nk goma la..
dapek kek manja arini wat main... abis setabung poik!!!
bilo den marah merajuk deh.. siap moluk tubuh lagik..
langsung den golak x jadik marah.... kelaka weh.... comel jo dio moluk tubuh tuh...
dengan mulut muncung eh tuh.. muahahahahahaha


la ni den mujuk dio.. xmaun deh.. xmakan pujuk... 
den manggil dia jawab nanak!! hahahahahahaha..
majuk la manja.. ade mummy kisah?? nanti mesti manja datang kat mummy blik...
bodak da abis setabung pon mummy xkisah... sonang ati mummy..
nanti manja main yo la bokeh kosong bodak tu yo...
xyah mummy mikir nak kena sapu bagai bodak yg manja teraburkan tuh...
lalalalalalalalalalalalalala...



p/s momandangkan arini besdei YDP Besar N9 kono la den loghat n9 yo dak??? idup nogoghi!!!






12.1.12

Manja @ 1 year 5 month

Salam

erkssss lmbat update kah pasal perkembangan manja...
adussss.. lately kurang mood nk berblog..
ape pasal ntah.. adoi!!!

manja sekarang da makin membesar...
makin explore....
makin ligat...
makin aktif..
makin petah...
makin manja...
makin xleh ilang mummy...
makin cumil...
makin kuat makan...
makin tinggi...
dan segalanya makin..
muehehehehehehehe...
aritu ibu cakap.... manja bekpes ns lemak.. kol 11 makan lak mee goreng...
kol 1 makan nasi...lastnye kol 2 tido until 5...bangun makan nasi..
aiyakkkkkkkkk... keciknya gitu gak.. x menunjukkan tanda2 nak bambam..
as usual... hanya insan bodoh jer yang kate bambam itu sihat .....
xkisah la anak tu kecik ke bambam ker... janji anak itu sihat.. insyaallah..
manja pn aritu hampir masuk wad due to her heavy cough...
aiyakkkk.... riso sungguh ms tuh... tapi alhamdulillah skang manja da sihat....


skang ni utk malam je sekurang2nya mummy kna mop mah 3x... sapu tuh xyah kire da....
ade je mende nk explore nak wat.... da tau wat slh dia sengeh cumil tuh...
camno nak marah??? muehehehehehehehehehehehehe
manja sibuk nak baby... nanti kite beli kat kedai RM2 aci dak manja??
mummy lom ade kesempatan la sayang nak bukak iucd nih...
kalo da bukak nanti leh ler mummy kasi... erkssss muahahahahahahahaha....


ini video manja the latest... muehehehehehehehe... 
mau mintak nyem.... pastu gelak ngengade dia....
tiap ari at 7pm adelah ms dia untuk nyem.... sampai la ke malam...
asik itu di mintak... rindu agknya... sbb mah ibu makai botol ajer...
setiap kali dia mintak nyem mesti wat gini... even ms tido pon!!!
mate lelap tapi duk ngaruk cakap nk tik pastu gelak... hahahahahahaha 
manja2.... muahhhhhhh semoga manja terus aktif dan sihat ye sayang....
semoga menjadi anak yang bijak dan taat pada ibubapa dan agama...
amin...







7.1.12

Tragedi Di RnR Seremban

credit to : gilerkentang

memandangkan aku ni orang seremban so rase bertanggungjawab gak ler nk kongsi mende nih... wajib baca!!! dan for your info ini pun pernah terjadi kat my pren....


info dia seperti kat bawah ni... aku harap korang hati2 la yer bile lalu or benti di kawasan nih.... depa ni xkan serik punye... hmmmmmm


cerita ni aku amek dari forum lowyat.net yang aku translate kan kepada bahasa melayu, kalau nak tengok post asal, klik sini
situasi 1: tragedi ni berlaku ahad mggu lpas,19 jun 2011.

Ahad :
- berenti minum ngan kawan2 kat R&R seremban pukul 2330 /11.30 malam,konvoi 2 kereta
- pukul 0430 / 4.30 pagi, lpas da minum2,kitorg teruskan perjalanan ke melaka.
- masa dlm R&R seremban lagi,masa da nk kua, tibe2 gear D aku cam ade problem so aku berhenti
-tb2 ade 1 kereta benti n nk tolong
-so aku amek keputusan bg je diorg tunda bile diorg kate tu mslh gearbox ngan oilseal,kos dlm 220 je.
-sampai kat workshop dlm pukul 0500 / 5 pagi,diorg trus CUBA nak repair gearbox aku
-tggu punya tggu diorg kata bnd tu kena repair esok. aku trasa bodo lak sbb x claim warranty kat proton, so aku amek keputusan teruskn g melaka ngan membe aku, so aku tinggalkan keta dan aku kena tanda tangan satu resit dan aku tak perasan ada syarat kat situ menyatakan ” SETUJU UNTUK MENUKAR APA APA ALAT GANTI UTK PROSES BAIK PULIH” (lebih kurang camtu la).

Isnin :
-0730 / 7.30 pagi sampai kat melaka.
-tdo sampai pukul 11 pagi n bangun sbb telefon bunyi.aku diberitahu yang gearbox aku dalam proses eoverhaul. WTF!!!! keta aku baru setahun 4 bulan
-1300 / 1 tegahari, org mekanik bgtau yg kosnye adelah 3800
-aku kena tipu,dan menyesal tak hantar kat proton
-1500 / 3 petang, call mana2 membe2 polis yang ada.
-diorg soh aku tggu sbb bnd ni da byk kali jadi
-1930 / 7.30 malam, org workshop call bgtau kereta da siap dan boleh diambil,tp aku xnk ambik, aku ckp nk ambik esok…
-2000 / 8 malam, membe aku call suruh dtg seremban esok pagi.
Selasa :
-sampai kat seremban pukul 0900 / 9 pagi
-pagi workshop tu dgn 3 org polis
-lepas bos die kena basuh dengan polis2 tu, harga dari 3800 turun jadi 900
-pastu kitorg g minum, polis tu bgtau da byk kejadian jadi camtu katR&R seremban(kedua2 arah)
-dan kereta aku da kena sabotaj cam org lain gak

Situasi 2 :
1. pagi tu kirorg benti kat R&R seremban. nak sarapan
2. perking penuh,so kitorg paking jauh sikit dan tak ramai org lalu lalang kat situ
3. sarapan dalam 20 minit
4. teruskan perjalanan,dlm 10 minit atau 10km, temperature naik
5. berhenti kat lorong kecemasan
6. xsampai seminit, satu kereta berhenti, 2 orang lelaki indie offer nak tolong
7. diorg check dan kate gasket head da bocor
8. diorg offer nk tunda g workshop kawan die, so diorg tunda guna kereta diorg,gunakan tali
9. diorg kate diorg charge ikut harga standard atau murah lagi
10. bila da siap, bill nye ***, mmg mahal nk dibandingkn ngan kerosakkannye
11. kalau taknak bayar,kereta takleh amek,try nak tawar menawar, tak dpt,siap nak gaduh lagu
12. kerja nye mmg teruk
13. tapi tak pilihan,nak xnk kena bayar gak sbb nk amek kereta
14. bila bwk keta tu g workshop membe2 yg ade dkat2 seremban,diorg ckp hos radiator dibocorkn ms diorg sarapan kat R&R seremban
15. taktik yang sama digunakan beberapa kali kat R&R seremban.
aku dah baca bnd ni kat beberapa forum. lelaki2 india ni ade gak offer servis khas ni kat R&R nilai dan senawang. cerita2 mangsa sumenye lebih kurang.
banyak lagi ceritanya… korg leh baca kat forum tu, tapi dalam BI lah… sumenye citer lebih kurang sama dan WORKSHOP YANG SAMA.





22.12.11

Manja Mancing??

Salam...

Ngeeee...
citer da lame....
baru ler nk update ke sini....
kerajinan untuk mggu ni terserlah katenye.....
aritu daddy nak p mancing..
kat kolam kesukaan nya ler... 
Kolam Memancing Alang Salleh...


kat rantau nun... tapi ms tuh den decide nk try la ikut smbil bawak manja...
lama gak den x ikut daddy p mancing...
teringin katenye... muehehehehehehehehehehe
sampai je sana manja memang excited... 
tp bukan excited nk tgk daddy mancing...
excited sbb nk swimming... aiyakkkkkkkkkkkkkkkkkk......
memule elok je main kat tepi2.... sambil den berjga2...
kulu kilir dia berjlan... seronok sungguh lapang tanahnye kannnnn...
nampak bird, dia p kejar bird... nmpk cat p kejar cat....
da pnt duk jap... den suapkan makan...
eh xmau... bile turunkan je dr kusi ni yg dia wat...


siap melambai weh.... den biarkan dlu..
nak tgk dia p mana....
alamak!!! ke kolam tujuan dia... nak main air.. kompom!!!
berlari daddy mengejar... xmau plak tuh....


dek kerana kena marah ngn daddy dia wat muke gini..
nk turun xleh da....


 akhirnya x sampai 2 jam daddy mancing..
da cabut balik..... serik daddy nk bawak kami especially manja...
muahahahahahahaha..
acara mancing2 bertukar menjadi acara kejar2... lalalalallalalalala
tapi!! den berjaya memujuk daddy dengan usapan hikmat...
makan kat port best kat PD.. alang2 da sampai rantau.. dekat je ngan PD.. muehehehehe
sambil menyelam minum air katenyer....







Manja Sembelit??

Salam..

nak dijadikan citer...
2 ari lepas...
manja berjaya wat mummy cemas tahap maksima...
tgh lena dia titon... tup2 dia jaga trus nangis skuat ati...
mummy pujuk kasi nyem xmo...
daddy pujuk xmo gak..
lastnye daddy bawak nek atas..
pastu daddy kate dia perasan poyut manja tegang giler!!!
aku da cuak... dalam pada tu manja masih menangis tuh...
skali trus uwekkkkkkkkkkk....
melambak muntah kua.... satu hal nak bersihkan.. 
nangis ttp diteruskan.. terus aku decide...
either u like it or not... jom p spital!!! ckp kat diri sendiri...
by hook or by crook...
capai tudung, suh daddy start enjin kete dan bedesup....
kami p kecemasan HTJ... almaklum da tgh mlm..
dan kami pn mmg suke ke gomen benonye...
muehehehehehehe...
sampai sinun da register sume.. manja nmpk semakin sembuh pulok...
berlari sn sini.. usik baby la.. cuit nenek la...
mcam2... mummy xduk diam risokan dia....
pastu trus kna manggil.. memule MA je cek...
basic check up jer.. pastu baru doktor plak..
smpi sini mmg terbaek la!!! aku puji doktor ni...
mmg sgt baik.. penerangan sgt jelas....
ape yg pasti manja bole di klasifikasikan sembelit....
doktor sajes la kasi manja prunes.. kasi minum air bebyk...
kasi minum air VEGOOD....
air ni mmg aku tau elok.... so memandangkan air ade kat mah..
terus kasi manja... oppsss... doktor kasi air garam tu jer..
katenye kalo manja muntah kasi dia minum skit2...
sbb aku ckp manja lately batuk + muntah di tgh malam...
esoknye... aku tnye ibu.. manja ok x.....
ibu kate ok sesgt.. main sn sini.. yak pn da ok...
balik tuh terus beli sedozen air VEGOOD lagik..


nih sebahagian dr stok manja..
alkisah anak dara tuh ngikut ayah long gamaknya..
nak air ade kaler... xdo kaler xmo..
apesal manja sllu folo ayah eh?? hmmm samting nih..
ko mandrem manja eh long?? ngeeeeeeeeeee
ape yg pasti... aku sajes korang.. kalo ank sembelit ke xmo minum air kosong ke.. 
kasi la air ni.. sebab dia x merbahaya.... korang leh masuk sini untuk kandungan dia 
dan juga masuk sini untuk perisa yang ade di pasaran ..
nak beli kat tesco bole.. giant pn bole.. pendek kate memana supermarket ade je juai...





21.12.11

Sos

Salam..

Kisah bermula di petang hari..
di mana si mummy merajinkan diri menggoreng nugget...
di makan pula bersama sos cili...
si anak dibiarkan makan sendiri tanpa duduk dalam kerusi makannya...
sambil parentnya mencicah ke sos... si anak pn same ...
si parent masih x prasan... tup2....
aiseh manjaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...
itu sos cili sayang... dan byk lak tuh dia makan....
nuget seketul makan berjam.... tp sos abis... ni xleh jadik...
langsung la si mummy nekad amik sos tersbut dan simpan...
makan nugget je tnpa cicah okeh!!!!
ngeri si mummy mengenangkan usus si manja yang masih lagi peringkat mengenal makanan...
a big NO NO NO untuk simanja..
kate orang kasi skit xpe... tapi ni bukan skit weh.!!!!!

di hari yang lain pula... dengan rezeki agak murah...
kami pun terkedek2 ke kehepsi (KFC) ....
memesan nugget jualah untuk manja beserta ayam yang kami cebiskan....
tapi!! kali ni si mummy bijak.. diambilnye sos tomato ...
di beri kepada si manja yang tersayang.....
memule si manja mcm pelik... tapi pastu kejadian berulang lagik...
nugget seketul tapi sos da abis.. kna plak si mummy berulang amik...
ish ish ish.....

peace yawww... muehehehehehehe.. dengan mulut comotnye

psstt korang... umur bape eh anak leh mam pedas?? setau den at this age bole skit jer...
jgn mcm pemakanan kite... bole ke sos cili??? aritu manja makan lauk sambal cili api...
selambe je muke... itu pn pasai tgn dia gatai capai lauk lam pggan daddy...
sejak dari itu.. asal mau makan.. kena lah berjauhan dari manja.. 
kalo idak insiden sama berulang.....
ce klik sini utk panduan pemakanan anak yer.. ngeee

see.... sos abis... nugget tu gitu jer.. aduyai.. manja2....







Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...